CampingDanmark.dk

Udstyr - elektronik
Forum - Udstyr - elektronik - 2010-kort på Garmin 660 og andre 2GB-modeller
Bruger
Henrik Krebs
Supporter
Skrevet: 06-12-2009 16:40:16

2010-kort på Garmin 660 og andre 2GB-modeller

De nye 2010-kort fra Gamin omfatter jo større områder end 2009-kortene. Der er nogen der siger at de ikke kan være på Nüvi660 eller andre med 'kun' 2GB hukommelse.

Det er ikke rigtigt. Jeg har installeret det i een klump. Det har krævet at man fjerner en del 'overflødige' filer. Er der nogen der er interesseret, så vil jeg gerne fortælle mere om hvad der kan slettes.

Hvad gør man så med 2011-kortet, for det bliver sikkert endnu større? Jo, man kan jo altid installere fx 'Vesteuropa' på den indbyggede hukommelse og så installere yderligere ekstrakort på et SD-kort som man må ud at købe. Det kunne man også med 2010-kortet.

PS: Du kan også roligt installere den nye version 1.3 af 'Dansk - Nanna'. Oprindelig udgave af den danske stemme var OK, men så kom en 'opdatering' der var helt umulig. Men med den seneste opdatering er tingene altså på plads igen.
Svar
Brugeren er slettet
Skrevet: 07-12-2009 16:03:53
Hej Henrik.

En anden måde er at købe et 2gb sd kort og intalere på det i stedet, en af fordelene er også at instalationen går meget hurtigere pga. at bruges en kortlæser køres der USB 2,0 mod 1,1 hvis man instalere på en Nüvi 660er.

Hilsen Jørgen
Henrik Krebs
Supporter
Skrevet: 07-12-2009 18:17:04
Yes - Det var mest et tip om at det godt kunne lade sig gøre at spare den 50'er (mindst) som et 2GB-kort koster.
Brugeren er slettet
Skrevet: 02-03-2010 14:31:25
Hej
Jeg har en Garmin 660 - og jeg har kæmpet en brav kamp for at installere de nye 2010 europakort ! Og det vil bare ikke lykkes !
Jeg vil gerne have hele Europa og Italien med,(jeg har jo ligesom betalt for hele opdateringen) men kan ikke få skidtet til at installere så jeg får det hele med, jeg har investeret i et 8 GB SD kort så det skulle ikke være pladsen der mangler.... men hvordan får jeg det hele installeret i "en klump", og hvordan får jeg det til at fungere på min navigator ??
(Hjæælp :o) )

Mvh Ann-Mari
Henrik Krebs
Supporter
Skrevet: 02-03-2010 14:44:38
Først og fremmest skal du tjekke om dit 8GB kort virker. Egentlig troede jeg max var 4GB, men hvis du kan få det til at køre som 4GB sku det osse være OK. Nemmest at tjekke: Sæt kortet i og derefter gps'en til computeren - så skulle du se to drev, hvoraf det ene er kortet.

Dernæst skal du først i installationen vælge HVOR det skal installeres. Jeg kan ikke lige pege på det rigtige sted, men prøv at følge proceduren laaangsomt, og læs alt.

Hvis det ikke lykkes, så må du vende tilbage og sige, hvor det går galt.
TommyH
Supporter
Skrevet: 02-03-2010 21:09:13
Jeg har fået plads på min Nuvi 660 ved at slette alle unødvendige lydfiler dvs. talefiler på andre sprog end dansk, oversættelsesfiler, rejseleksikon (testversionen) og det har givet plads til 2010.30 kortet uden problemer.
Læs evt. mere på www.garmin-user.dk

mvh. Tommy Hansen
www.dtcamping.dk
Henrik Krebs
Supporter
Skrevet: 02-03-2010 21:24:15
Ja - jeg har givet en oversigt over filer jeg slettede for at få plads uden exstr memory på
www.garmin-user.dk

Men derfor burde det være muligt at få plads uden at slette noget på et 8GB-kort
Brugeren er slettet
Skrevet: 07-03-2010 20:15:47
Hej Henrik, Jørgen og Tommy !
Tusind tak for hjælpen ! :o)
Nu er det, (endeligt) lykkedes mig at få det installeret ! Men jeg havde vist lavet en del "fejl 40'ere" undervejs ! Så nu kan vi godt begynde forberede os til turen sydpå, her til sommer !
Tusind tak igen !
Mvh
Ann-Mari Johannsen
Brugeren er slettet
Skrevet: 18-03-2010 11:25:19
@Ann-Mari Johannsen
Fik du det til at virke med dit nye 8GB memorykort, eller fandt du en anden løsning?
Brugeren er slettet
Skrevet: 18-03-2010 12:50:19
Ja :) Jeg fik det til at virke, men jeg gjorde det at jeg som, Tommy skrev, slettede overflødige sprogfiler, så den kun taler dansk, og så var der nogle MP3 filer, som var lagt ind som lydbørger mm. så der blev plads til hele Europa, på selve navigatoren (uden brug af memorykortet) ! Men det kan jeg så bruge til musik, lydbøger mm på navigatoren istedet ! Og Memory kortet kører fint nok !
For at besvare dette indlæg skal du være logget ind
Log ind  |  Opret ny bruger
Campingdanmark.dk
Seneste nyt
Slagelse Camping og Fritid
Isabella - Jydsk Camping Industri A/S
CC Camping & Marine
Dometic/Waeco
  Glemt kodeord?