CampingDanmark.dk

Mit vogntog
Forum - Mit vogntog - Årets campingtrækker 2011 - hvem skal vinde?
Bruger
Anne-Vibeke
Redaktør
Skrevet: 28-10-2010 21:11:37

Årets campingtrækker 2011 - hvem skal vinde?

Hej

Hvem skal vinde titlen som årets campingtrækker 2011?
De nominerede biler er:
Chevrolet Cruze
Mitsubishi Outlander
Opel Astra
Renault Gr. Scenic
Skoda Yeti
Subaru Legacy.
Alle diesel biler.

KH Anne-Vibeke
Svar
Brugeren er slettet
Skrevet: 29-10-2010 13:22:22
Hej Anne-Vibeke

’Alt er relativt’ også valg af campingtrækker det er lidt noget ’ævle bævle’ sådan, at kåre årets bedste campingtrækker 2011 uden nogen form for opdeling i ’klasser m.m.’.

Et valg af alle tekniske ting er altid et kompromis mellem mange faktorer.

Ved valg af bil bruges normalt følgende faktorer:

-indkøbspris,

-udskiftningsinterval

-afskrivning(værditab)

-driftsomkostninger
(herunder Benzin/diesel, Forsikring/afgifter til Skat)

-Rep/Vedligeholdelsesudgifter
(prisniveau på Sliddele og Udfaldsdele), -

-design,

-kvalitet,

-nytteværdi i det daglige

(det kan for nogle være lidt af et "skrummel" at have så stor en bil, når der i det daglige skal parkeres i Netto/Aldi)

Jeg mener, at ofte brugers en formel der hedder:

”Den er rar at have”

(Den bruger jeg også selv sommetider, hvis min kone ikke kan stopper mig og jeg et øjeblik glemmer, at de samme penge kun kan bruges 1 gang)

Min fornuft siger:

Køb den mindste bil som opfylder kravet til sikkerhed og trækkraft på en rimelig måde.

Husk en for stor bil til opgaven er:

”Som at skyde gråspurve med kanoner”.

Lidt til eftertanke:

Det er meget dyrt at have en stor CV på nummerplader for følgeudgifterne til en stor bil følger med i hastig fart og den store campingvogn falder også hurtigere i værdi end til de mindre CV.

Derfor er mit valg følgende:

Jeg har en lille CV fra år 1998 på N600/B800 kg.(Hymer Touring) på nummerplader, som jeg kører ca. 9000 KM. med pr år

Jeg har en stor campingvogn (Hobby Landhaus) fra år 2002 N1900/B2200 kg stående fast på en campingplads hele året uden nummerplade.

Ps. Den kan flyttes til en anden campingplads, hvis der er et behov herfor.

Jeg køre sikkert og billigt med mit vogntog og forsinker ikke andre trafikanter på bjergvejene, da det er let at følge trafikken med mit vogntog. Ja og så kan mit vogntog altid holde på en dobbelt P-plads/Steelplads eller en meget lille parcel, som der er rigtig mange af på campingpladserne sydpå, som følge af det, er der også rigelig plads til at sætte solsejl op.

Nåå …r. det var bare lige det, jeg ville fortælle!
Brugeren er slettet
Skrevet: 29-10-2010 13:37:20
Her en lidt anden vinkel på køb af campingsvogns-trækker!

Når en campingvogns størrelse er valgt er mindstekravet til campingsvogns-trækker hermed fastlåst.

Derfor er det vigtigt, at den samlede pris både for campingvogn og campingsvogns-trækker er i overensstemmelse med det beløb, man faktisk ønsker, at bruge på campingområdet.

Her går det helt sikkert galt for nogle campister, som ikke er vant til, eller god til, at regne på det hele først og dermed få et godt overblik over investeringen, før der handles.

En (for) store campingsvogns-trækker har jo har en dårlig økonomi i forhold til en mindre campingsvogns-trækkere der kan klare opgaven.

Den naturlige glæde over bilens teknik og egenskaber kan for nogle, helt tage magten over fornuften.

Jeg ved godt det er lidt kedeligt at udarbejde en omfattende kravspecifikation, men det betaler sig meget ofte. Det er meget forkert at starte med en løsning og så gå baglæns i håb om, at løsningen passer på kravspecifikation.

Udarbejdelse af kravspecifikation og efterfølgende foretage en investeringsberegning, er det der sker i alle veldrevne firmaer og offentlige Institutioner, når noget skal anskaffes/købes.

Nogle campister bruger disse ovennævnte værktøjer i den private husholdning, for at få en god økonomi og med handlefrihed til følge.

At ”pynte” sig (skabe sig et ID) med en stor dyr campingsvogns-trækker og/eller campingvogn er ikke altid et bevis på åndelig og/eller materiel velstand og velfærd
Brugeren er slettet
Skrevet: 29-10-2010 13:44:28
Forført af en smart campingsvogns/bilsælger, eller hvis man lader sig forføre af én bestemt bil eller campingvogn!

Nogle campister som er forventningsfulde og formentlig meget modtagelige mennesker,og som ikke har brugt tid på, at udarbejdet en kravspecifikation bliver: -talt efter munden, - og/eller skamrost af smart venlige/rare campingvogns/bilsælger.

Er det campingsvogns/bilsalg eller forførelse?
Brugeren er slettet
Skrevet: 29-10-2010 13:59:39
Som jeg ser det, er fremtidens optimale/bedste profil/krav til et vogntog, at man prøver at holde vægten nede for både bil og campingvogn for at undgå at tabe urimelig mange penge på afskrivning, og at betale store beløb i forsikringer og vægtafgifter.

Særlig vægtafgifter for biler over 2000kg på gule plader er så høje, at det skriger til himlen.

De samlede omkostninger med det hele, for store cv.trækker nærmer sig meget let fra 50.000 til 80.000kr. pr. år efter at Folketinget har ændrede
regler/love/afgifter er salget af store cv.trækker derfor også faldet til nær 0- salg.

Store cv.trækker er dømt ude!!..... goodbye!!!!

Jeg har personligt intet imod store cv. trækkere, men der er ikke længere økonomisk fornuft i, at købe denne type bil og det er Folketinget har bestemt det, og ikke mig.

OBS. En lille campingvogn kan med med fordel bruges sammen med alle størrelser af 'Stand-By' telte hvis man har helårsplads på en campingplads.
For at besvare dette indlæg skal du være logget ind
Log ind  |  Opret ny bruger
Campingdanmark.dk
Seneste nyt
Isabella - Jydsk Camping Industri A/S
CC Camping & Marine
Vendelbo Vans
Outwell
  Glemt kodeord?