CampingDanmark.dk

Campingvogne - tips og gode råd
Forum - Campingvogne - tips og gode råd - El diagram til Burstner 540 årg 2000
Bruger
Mikkel1000
Nyt medlem
Skrevet: 14-06-2011 19:19:10

El diagram til Burstner 540 årg 2000

Hej.. Er der en der ligger inde med el-diagram til Burstner 540 fra 2000..Mine markerings lys virker i v. side men ikke i højre. Har fundet ud af at lyset får stel fra karosseriet, men hvor får karosseriet stel fra.. er der en el-kyndig sjæl der har et godt bud på hvad jeg kan gøre..Hilsen Poul
Svar
Christov01
Nyt medlem
Skrevet: 14-06-2011 20:18:52
Jeg har haft det samme problem med en 470 årg. 2006, dog i venstre side. hos forhandleren gik de ind og "pillede" ved den røde cirkel på billedet, og siden har vi ikke haft problemer. det kan godt være, det var lidt højere oppe i skinnen, men det VAR i den skinne, han gik ind
Mikkel1000
Nyt medlem
Skrevet: 15-06-2011 11:35:19
Tak til Christov01..Har talt med den lokale forhandler, og det lyder til at han kender til problemet..Tak for hjælpen..
Alex
Novice
Skrevet: 15-06-2011 23:29:45
Hej Mikkel
Jeg må indrømme at jeg ikke kender den pågældende vogn, men det skal ikke afholde mig fra en generel kommentar vedr dit spørgsmål om stel.
Alle vogne er (eller bør være) lavet således at venstre baglygte, venstre (gule) sidemarkerings lygter, venstre foreste hvide positions lygte samt en evt venstre slingrelygte er forbundet til samme kreds.

Tilsvarende er højre side forbundet til en kreds.

Venstre side starter ved stikket stikben nr 7/58L med en sort ledning
Højre side starter ved stikket, stikben nr 5/58R med en brun ledning
Stel (minus fra bilens batteri) til begge kredse kommer fra stikket, stikben nr 3/31 med en hvid ledning.

Hvis det kun er sidemarkeringen der ikke virker, skal du derfor på jagt efter en samling på vognen, formodentlig der hvor Christov01 har har markeret.

God sommer

Alex
For at besvare dette indlæg skal du være logget ind
Log ind  |  Opret ny bruger
Campingdanmark.dk
Seneste nyt
Dancamper
Cabby
Outwell
NBC Niels Brændekilde ApS
  Glemt kodeord?