CampingDanmark.dk

Campingvogne - modeller
Forum - Campingvogne - modeller - Hobby, EXCELLENT EASY 460 U
Bruger
2årssæson
Supporter
Skrevet: 09-02-2012 19:06:15

Hobby, EXCELLENT EASY 460 U

hejsa derude :-)
vi er ejer af denne vogn
men den står til opbevaring og skal "snart" ud og luftes i den nye sæson hehe.
Nå men spørgsmålet er ...
Er der nogen der ved max højden i tv skabet ???
hvor stort tv "tommer" kan man proppe i MED fod

Se billedet skabet er lukket
Svar
POL
Supporter
Skrevet: 10-02-2012 06:54:38
Hej 2år.......

Vi har en Hobby Excellent Easy 495 UFe - og selvom vores vogn er lidt større end jeres ser det ud som om vi har præcis samme medieskab som på din 460´er. Det første jeg gjorde var at tage karrusellen ud - da jeg fandt ud af at fjernsynet ville blive alt for lille hvis både karrusel, fod og fjernsyn skulle være der. Derudover fandt vi hurtigt ud af at vi ikke har behov for at kunne dreje TV´et rundt og se fjernsyn i sengen....Dernæst målte jeg afstanden mellem top og bund i skabet og fandt ud af at jeg godt kunne lirke et Samsung 24" TV ind i medieskabet. TV´ets højde er 40 cm - bredde 55 cm. Men bemærk - det skal hjælpes og lirkes ind - tilgengæld står det fast og render ingen steder - heller ikke under kørsel. Siden dengang vi købte TV skal man jo nu ha BOX for at kunne se TV2 - så den er der plads til bag fjernsynet. Vi har også DVD afspiller med som står samme sted.

Men skal du ud og kigge efter nyt TV - så kig efter en model med en "lav fod" - der er ikke så mange af dem men der findes enkelte på markedet.
2årssæson
Supporter
Skrevet: 10-02-2012 09:21:30
okay jeg vil prøve at kigge efter det
foden i skabet har vi heller ikke på
nu siger du lirkes ind, mener du at tvet står i spænd mellem loft og bund ?
så vil vi da vende det mod rundsiddegruppen og så tv2 boks bagved
POL
Supporter
Skrevet: 10-02-2012 13:46:24
Hej 2år.......

Ja - det skal lirkes ind så det står i spænd mellem top og bund. MEN uden at vi ødelægger hverken medieskabet eller fjernsynet....Grunden til vi valgte den løsning var fordi vi bare ikke ville have et 14" eller 17"... Vi gik efter et 24" - da vi synes afstanden passer bedre fra siddegruppen med et større tv...

Her er et eksempel på en Sony model vi gik efter men måtte droppe da den dengang var udsolgt. Den har lave ben og er designet specielt til at spare plads.
www.elgiganten.dk
Husk også og mål benenes bredde og mediaskabets dybde... :-)

Held og lykke med det :-)
POL
Supporter
Skrevet: 10-02-2012 13:54:22
og så lige en hel anden ting..... Mit råd er: find et TV med indbygget kortlæser (hvis muligt) - så slipper du for at skulle have en kortlæser box (til TV2) stoppet ind i mediaskabet. Der skal måske også være plads til en DVD afspiller også.... :-)
2årssæson
Supporter
Skrevet: 10-02-2012 16:26:30
det er da ikke helt tosset det tv der :-)
det mener du godt kan være i "skabet"
POL
Supporter
Skrevet: 10-02-2012 18:59:14
Ja - det mener jeg... Jeg har dog ikke prøvet rent fysisk om den passer ind i mediaskabet - for vi endte med at købe en helt anden da ovennævnte var udsolgt ( august 2011 ). Jeg er dog ret sikker på den passer ind i henhold til de målinger jeg lavede dengang. Men da campingvognen er til opbevaring lige p.t. kan jeg ikke engang gå ud og måle efter.. Men når jeg kigger på målene på ovennævnte TV - så vil jeg mene den passer perfekt...

Højde (cm) 36,20 ** dette højde mål må være incl. ben **
Dybde (cm) 17,20 ** dette dybde mål må være incl. ben **
Bredde (cm) 52,90
Vægt (kg) 5,10
Højde uden stand (cm) 34,70 ** bemærk højdeforskellen ( 1,5 cm ) mellem med og uden ben **
Dybde uden stand (cm) 4,20
Bredde uden stand (cm) 52,90
Vægt uden stand (kg) 4,10
2årssæson
Supporter
Skrevet: 10-02-2012 19:06:32
jeg køber det tv :-)
POL
Supporter
Skrevet: 10-02-2012 19:10:40
ok... Held og lykke ;-)
For at besvare dette indlæg skal du være logget ind