CampingDanmark.dk

Udstyr - elektronik
Forum - Udstyr - elektronik - Hvilken antenne på en Hobby Excellent 560 UFe fra 2006?
Bruger
Henrik S
Nyt medlem
Skrevet: 22-07-2011 09:03:35

Hvilken antenne på en Hobby Excellent 560 UFe fra 2006?

Hej :-)

Jeg har lige købt denne vogn,men da der ikke er antenne på var det min plan at montere en Triax UFO 120 direkte på taget men camping-forhandleren siger at jeg skal have monteret en teleskopstang i højskabet, og på dennes top montere UFO'en.
er der nogle der har erfaring i om det er en dårlig idé at mintere den direkte på taget?
Er ikke meget for at bore et stort hul i taget, men ved jo godt det kan lade sig gøre uden problemer.

MVH Henrik
Svar
Steffen
Novice
Skrevet: 22-07-2011 17:13:20
Hej Henrik. Forstår dit argument, men vi har nu aldrig haft tæthedsproblemer. Ikke ved antennen ihvertfald :-)
Til gengæld har vi flere gange været glade for, at kunne få antennen til vejrs, hvis vi har ligget lidt nede i forhold til det omgivende terræn. Kender dog ikke den antenne du nævner, men sender/modtager skal jo helst kunne "se" hinanden.
MVH Steffen
oz5cma
Nyt medlem
Skrevet: 01-08-2011 23:13:55
Hej ved ikke om du har valgt antenne endnu, jeg har monteret en triax ufo 120 og syntes bestemt ikke at det er en særlig god antenne, da den er meget retningsbestemt. jeg har hørt en del godt om denne her, men om den så er bedre ved jeg ikke www.tertek.dk

på vores gamle hobby havde jeg sådan en her monteret www.av-connection.dk
og må ærlig sige selv om det ikke er en cv antenne, så modtager den bare rigtig godt selv om den bare sidder på masten nede ved taget, uden at den er blvet drejet eller noget.
For at besvare dette indlæg skal du være logget ind
Log ind  |  Opret ny bruger
Campingdanmark.dk
Seneste nyt
Alan Rogers - Camping Lanterna
Alan Rogers - Valdemar Camping
Nordisk Camping Træf
Neergaard
  Glemt kodeord?