CampingDanmark.dk

Campingvogne - modeller
Forum - Campingvogne - modeller - Hymer Feeling 430
Bruger
MissJ
Supporter
Skrevet: 16-05-2010 17:22:15

Hymer Feeling 430

Hejsa,

Vi har i flere år været teltcampister, men eftersom vi er bidt af en gal campist og altså ikke kan overskue at vi endnu ikke har fået luftet teltet - takket være det ekstremt kolde forår - så har jeg nu kastet mig over muligheden for en CV! Winnie har allerede tidligere givet mig visse tips til et par muligheder (tak for det!!!), men jeg har nu forelsket mig i en Hymer Feeling 430. Er der nogen der har erfaringer med denne model??

Vi er på udkig efter en CV (ny eller brugt!) med enten fast seng eller mulighed for en STOR dobbeltseng (meget gerne omkring 200x200cm) da vi altså ikke kan overskue de der 136x200 senge som de fleste mindre CV'ere har. Vores bil kan max trække 1200 kg, men hvis egenvægten ikke er for høj kan en totalvægt på 1300kg nok også godt komme på tale (så må vi jo blot pakke lidt mindre eller have gang i tagboksen!) :o)

Ideer til modeller osv. modtages meget gerne - ellers tror jeg vi kaster os over den Hymer Feeling 430 ... hmmmm!!!

På forhånd tak!!

MVH
Trine
Svar
verner
Supporter
Skrevet: 16-05-2010 19:18:56
Hej Trine.
Jeg har ingen erfaring med Feeling, men har tidligere kørt Touring og 2 Kip med hævetag. Erfaring: bedre klima
end i faste vogne, kan sagtens varmes op om vinteren, og hvis det blæser helt vildt meget som her ved vestkysten kan man bare lukke taget ned igen og stadig være der. Fuglene høres meget bedre! Har p.t. en fasttagsvogn, men lurer meget på en Feeling 390(er blevet enkemand) eller en KIP Vision 41TCD. Derfor vil det glæde mig at høre fra nogle Feeling-ejere. Fortsat lykke med jeres søgning!
Hilsen Verner.
MissJ
Supporter
Skrevet: 16-05-2010 20:37:37
Hej Verner,

Tak for dit svar. Det var jo meget positivt! Nu har jeg så lige i dagens løb købt en bil der kan trække 1300kg (ja, når beslutningen er taget så går det stærkt) så nu er der så endnu mere der taler for en Feeling 430 ;o)

Jeg har set at man kan få Feeling 430 med panorama tag for "kun" omkring 4000,- DKR mere - det ser jo interessant ud, men lurer på om det mon gør det meget varmt inde i vognen hvis solen står på?!

Fuglesang lyder positivt og det ser ud til at være alletiders vogn til os to og vores lille hunde(barn) :o)

Flere erfaringer med Hymer eller forslag til alternative CV'ere der opfylder mine krav i ovenstående modtages fortsat meget gerne! :o)

MVH
Trine
verner
Supporter
Skrevet: 16-05-2010 22:01:55
Hey Trine,
I min KIP Vision var der også et panorama-tag(standard i DK) meget positiv oplevelse - der er garanteret udtrækbart gardin det er der ihvertfald i KIP. Med sådant et tag er der meget lyst i vognen og man kan ligge og kigge op i himmelen! Køber jeg en Feeling 390 bliver den bestilt med " panoramatag".
Prøv at kigge på KIP.DK eller KIP.Com og se på Visionen.
Hilsen Verner.
verner
Supporter
Skrevet: 16-05-2010 22:02:32
Hey Trine,
I min KIP Vision var der også et panorama-tag(standard i DK) meget positiv oplevelse - der er garanteret udtrækbart gardin det er der ihvertfald i KIP. Med sådant et tag er der meget lyst i vognen og man kan ligge og kigge op i himmelen! Køber jeg en Feeling 390 bliver den bestilt med " panoramatag".
Prøv at kigge på KIP.DK eller KIP.Com og se på Visionen.
Hilsen Verner.
Steffen
Novice
Skrevet: 18-05-2010 21:16:02
Hej MissJ.
Jeg vil gerne advare dig imod en Hymer Feeling. Vi havde ihvertfald dårlige erfaringer med vores. Købt som ny i 2008. Byttet til en anden -ny- vogn i 2009. Vi havde hørt at Hymer skulle være en kvalitetsvogn. Også fra andre ejere af Hymer. Prisen var også høj nok. Og den så fin ud i udstillingen.
Jeg tager de gode sider først: Den er pragtfuld at køre med. Ligger fantastisk på vejen, og med et lille frontareal mærker man ikke meget til den. Vores trækker er en Toyota Yaris, 1,4 D.
Sengen er rigtig god. Også hvis man er lidt tung bagi :-)
Lav indstigning. God isolering. Selv uden blæservarme, kunne vi bruge det som "hotelværelse" nytårsnat.
Hævetaget. Giver lidt "Telt" fornemmelse. Især om morgenen, hvor man hører fuglesangen.
Desværre har den en del dårlige også: Kvalitetsfornemmelsen synes jeg var lav. En skuffe, der begyndte at hænge, hængsler der gik løs i skruerne. Elsystemet, der ikke var stabilt etc.
Meget lidt plads på toilettet. Lav dør -pas på hovedet når i skal ind/ud af vognen.
Vores var monteret med 2 løse vanddunke til hhv. køkken- og toilet vask. Bøvlet at komme til og tager meget plads op i skabene. Kan dog fås med fast vandtank.
Ventilationsåbningerne i telttaget kan ikke være åbne i regnvejr. Det sprøjter ind.
Forteltet var et kapitel for sig. Hold jer for himlens skyld fra det originale. Det er SÅ ringe. Vi kunne ikke stramme det ud, så der stod vand i det så snart det regnede. Men jeg har set at Isabella laver et -ret smart- til vognen nu. Kan kun være bedre.
Vores nye vogn er en -mere- almindelig 4m Bürstner. Bortset fra at den er træls at køre med i forhold til Hymeren, så virker den på alle andre måder som en bedre vogn.
Det blev en lang smøre, men jeg syntes jeg måtte uddybe HVORFOR vi ikke var tilfreds med Feelingen.
MVH Steffen.
tb42
Nyt medlem
Skrevet: 18-05-2010 21:52:24
Hej Trine
Du kan rogligt købe en Hÿmer Feeling. er selv ejer af en 395 har tidligere haft Knaus 5oo med fransk seng, men ville til at flytte noget mere. Hÿmeren kører perfekt. stabil vogn flot lavet alt virker, vores er med fast vandtank og gulvvarme, bare dejligt. lav indstigning ja men det ved man jo, når man køber så det kan jo ikke være et minus. Vores er også med panoramatag, det er dejligt, og der er gardin der kan trækkes for. Så hvis man vil flytte sig i ferien er den god, og økonomisk, at kører med.
Hilsen lars
MissJ
Supporter
Skrevet: 19-05-2010 21:08:33
Hej Alle,

Mange tak for de gode svar!! :o)

Steffen - det lyder ikke ligefrem lovende! Selvom det var rart at høre at sengen er OK - det er jo nærmest det vigtigste ;o) ... jeg har ellers kigget på Isabellas side, men synes ikke jeg kan se et fortelt der kan passe på Hymeren - det må jeg vist lige undersøge nærmere!

Lars - gulvvarme? Det vidste jeg faktisk slet ikke man kunne få i Hymeren??? Det lyder godt... !!

Indtil videre har jeg kun hørt gode ting om den - bortset fra dine kommentarer Steffen som naturligvis giver stof til eftertanke!! Tror vi skal ud og kigge lidt på en og måske et par andre vogne inden vi bestemmer os endeligt! Vi har jo altid teltet at falde tilbage på ;o)

Tak igen for de gode svar!!

MVH
Trine
Steffen
Novice
Skrevet: 20-05-2010 10:56:16
Hej Trine, Ang. fortelt til Feelingen så var det reelt set et solsejl vi så. Men med front og sider til at montere. Pga. af Feelingens lave taghøjde, skal forteltet faktisk hæves over taghøjde for at få ståhøjde derinde. Gælder også for det originale. Hvis jeg husker rigtigt så er Isabellas løsning at spænde det op på en stor bue. Noget i retning af et tunneltelt. Det var virkelig elegant, med god plads inden døre. Og selvfølgelig i sædvanlig Isabella kvalitet.
PS : Fandt det lige på I's hjemmeside. Kig under "Special modeller". Der er det til T@b men også monteret på Hymer Touring som jo også er en "Klaphat". Og efter sigende af en fin kvalitet, nu vi er ved det. De har da lavet dem i 50 år! Og der er mange modeller at vælge imellem.
Flemming knudsen
Nyt medlem
Skrevet: 26-05-2010 23:29:51
Hej
Jeg vil lige fortælle at Hymer Feeling i starten blev samlet i Frankrig men nu bliver de bygget i Tyskland med en meget højere kvalitet til følge især 2009/10 årgangen. Husk at se efter hvis i køber en brugt at typenr. begynder med W for så er den bygget i Tyskland. Hvis det begynder med V er den bygget i Frankrig.
Se evt. under www.hymer-klub.dk under køb/salg der er der 2 Feeling til salg.

Hilsen
Flemming
verner
Supporter
Skrevet: 27-05-2010 17:22:00
Hej.
Jeg ville bare sige, at hvis det er en tysk-produceret Feeling, så kan i roligt købe den.
God campingsommer!
M.v.h. Verner.
Steffen
Novice
Skrevet: 27-05-2010 21:25:29
Jeg vil tro Verner har ret. Dejligt at de har fået styr på kvaliteten. For det er på mange måder en genial vogn. Held og lykke.
MissJ
Supporter
Skrevet: 28-05-2010 16:29:43
Hej Alle,

Tusind tak for alle de mange - og meget brugbare svar!!! :o)

Jeg må dog indrømme, at vi i mellemtiden har fået et bud om at købe en Solifer S4 fra 2000 meget billigt og vi skal ud for at kigge på den for 2. gang her i weekenden. Det er måske ikke lige så godt som en helt ny Hymer Feeling, men så kan der jo også blive plads til lidt opsparing til en anden vogn på længere sigt ;o)

Men jeg takker i hvert fald (igen!) mange gange for de gode svar!

MVH
Trine
Feeling
Nyt medlem
Skrevet: 31-05-2010 16:04:44
min oplevelse er som med alt andet fra hymer, kvalitet!
man får jo den vogn man køber.
kan anbefale feeling til enhver tid og formål - en seriøs alsidig vogn i bedste kvalitet:)
Feeling
Nyt medlem
Skrevet: 31-05-2010 16:05:17
min oplevelse er som med alt andet fra hymer, kvalitet!
man får jo den vogn man køber.
kan anbefale feeling til enhver tid og formål - en seriøs alsidig vogn i bedste kvalitet:)
For at besvare dette indlæg skal du være logget ind
Log ind  |  Opret ny bruger
Campingdanmark.dk
Seneste nyt
Neergaard
Slagelse Camping og Fritid
Adria Caravan Aps
  Glemt kodeord?