Vi er et yngre NYbegynderpar der har haft campingvogn siden august 2011. Vi påtænker køre til Tyrol i påsken 2012 på vores første udenlandstur. (1-9 april 2012)
Men spørgsmålet er - er det for koldt i Østrig på den årstid eller..???
Jeg overvejer at køre lidt længere sydpå - ned til varmen.
Hvad mener i..?
Svar
Brugeren er slettet
Skrevet: 07-10-2011 09:33:21
Hej POL Påsken falder næste år i begyndelsen af april. I Innsbruck er der en dagstemperatur på ca. 15º og om natten ca. 3º. i april. I Salzburg 13º /3º I Klagenfurth 15 º /3 º Ved Garda søen (Sydtyrol) 18 º /8 º
På samme tid er der 10º/1 º i København. Om man nu vil kalde 13 - 15 º for "ned til varmen" er jo et temperaments spørgsmål? MVH BVJ.
Jeg synes da at Gardasøen er et bedre rejsemål end Østrig på den årstid, hvis man vil have lidt varme. Jeg vil dog lige rette en enkelt ting: Gardasøen ligger ikke i Sydtirol. Den førhen østrigske provins Südtyrol er en del af den nuværende provins Alto-Adige, hvor Sydtirol kun omfatter den nordligste del. Gardasøen hører i øvrigt under tre italienske provinser: Alto-Adige (nordbredden), Veneto (østbredden) og Lombardiet (vestbredden) Sydbredden er delt mellem de to sidst nævnte. Men alt dette er ikke noget man bør gå højere op i som turist. Temperaturen kan udmærket være betydelig højere end de 18 gr.C, som statistikken oplyser om.
Brugeren er slettet
Skrevet: 09-10-2011 16:25:33
Hej Hands D Da jeg skrev Garda ventede jeg faktisk at nogle ville protestere. Men havde jeg skrevet Bolzano så ville temperatur oplysningerne være de samme. Ved at skrive Garda kunne jeg opnå både nå at pege på Südtirol og på Gardasøen. Jeg har af historisk interesse set lidt på Østrig/Ungarnske grænse forsvars punkter op til 1. verdenskrig.
Vi er blevet mere og mere betaget af Südtirol, efter at vi et par gange har kørt turen gennen Fernpass og Rechen pass. Landskabet og befolkningen virker mere (Østrigsk) Tirolsk end Italiensk. Selve turen er ikke nogen "smutvej" (men man slipper for at betale for Østrigsk vignet og afgiften gennem Brenner pass), og turen er absolut ikke noget for de der gerne vil "tempo" 100 ++. Turen er bare så utrolig flot. MVH BJ
BJ: Jeg er helt enig med dig omkring den sydtirolske karakteristik. Den tur beskriver, har jeg så tilgode og vil skrive mig bag øret, idet jeg hører til dem, der absolut ikke kører Tempo 100+++. mvh. Hans
Mange tak til jer alle for jeres svar... Efter og have læst jeres svar så tror jeg vi kører sydpå uden at lave nogle bestillinger - og så køre efter det gode vejr. Østrig må vi så have tilgode ;-)