CampingDanmark.dk

Teltvogne
Forum - Teltvogne - Zibro SRE 134 til opvarmning
Bruger
ivan54
Nyt medlem
Skrevet: 07-08-2011 14:11:28

Zibro SRE 134 til opvarmning

Hej

Vi overvejer at anskaffe en Zibro til vores CombiCamp fra 2005
Det er en model SRE 134 E på 1,05-3,50 kW jeg har kastet min kærlighed på, er bare lidt usikker på om den er forstor til CCen. En 1 kW EL blæser kan ikke varme CCen op, men 2 kW er ok på en kølig aften

Der er masser af information herinde om zibro men ikke så meget om hvilke model folk har købt

Håber der er nogen der har lidt erfaring med den optimale størrelse.

mvh
Ivan
Svar
Steffen
Novice
Skrevet: 07-08-2011 15:54:48
Hej Ivan.
Kender ikke lige den model. Men vi bruger en der ligner R23C modellen. Ingen blæser eller lign. Og vores 15 m² Ventura fortelt, kan hurtigt blive en hed affære. Selv på en småkølig forårs aften. Vi købte den fordi den er billig i drift -ingen el forbrug, og heller ikke særlig hård ved brændstoffet. Og så var den heller ikke særlig dyr. Men, hvis i planlægger at tage på skiferie, kan det jo godt være, den er lidt lille ;-).
MVH Steffen.
steen æbeløe
Supporter
Skrevet: 07-08-2011 16:16:06
Vi har 3 stk zibro, hvoraf de to er Laserkaminer, altså med termostat og blæser. Men de kræver 220v.
Da vi i år ville prøve at klare os med solenergi, valgte vi at ta den gamle med, til de kølige aftener.
Vi har et 2.50 m telt i A-mål 989.
Og selv i dette forholdsvis store telt blev det hurtig en hed affære.
Så hvis I alligevel vil købe strøm, så vil jeg anbefale en Laserovn. Den sparer også på brændstoffet, da den kan gå ned på vågeblus når temp er nået

mvh
Steen
steen æbeløe
Supporter
Skrevet: 07-08-2011 16:16:10
Vi har 3 stk zibro, hvoraf de to er Laserkaminer, altså med termostat og blæser. Men de kræver 220v.
Da vi i år ville prøve at klare os med solenergi, valgte vi at ta den gamle med, til de kølige aftener.
Vi har et 2.50 m telt i A-mål 989.
Og selv i dette forholdsvis store telt blev det hurtig en hed affære.
Så hvis I alligevel vil købe strøm, så vil jeg anbefale en Laserovn. Den sparer også på brændstoffet, da den kan gå ned på vågeblus når temp er nået

mvh
Steen
ivan54
Nyt medlem
Skrevet: 07-08-2011 22:33:07
Hej

UPS det er faktisk en laser kamin model SRE 234 E, jeg fik skrevet 134 E
www.zibro.com

Jeg er helt sikke på at en laserkaminerne er nemere at kontrolerer temperaturen på end Turbokaminerne fra zibro.
Er bare lidt usikke på om 1.05 kW ikke er for meget hvis det bare er en lidt kølig aften. Læste dog et sted herinden at hvis man skulle ud at købe en varmeovn så måtte man ikke købe mindre end 4 kW, mener bare at det er noget overdrevet til en lille combi camp

mvh
Ivan
steen æbeløe
Supporter
Skrevet: 08-08-2011 10:26:53
Det betyder jo ikke noget at den har for megen effekt, da den selv regulerer efter behov, ligesom dine radiatorer i huset.
ivan54
Nyt medlem
Skrevet: 08-08-2011 21:22:45
Hej Steen.

Jo det gør det faktisk lidt, tror kun den kan kan skruge ned til 1,05 kW.
Hvis så den effekt viser at være for høj så bliver det til sidst forvarmt aligevel i teltet.
Efter hvad jeg har kunne læse mig frem til så har den en funktion som gør at den slukker hvis det bliver 3 grader over den instilling man har valgt, og den så tænder når temp. bliver 1 grad under igen.
Men en olie ovn danner lugt når den tænder og slukker, så det er heller ikke optimal

mvh
Ivan
For at besvare dette indlæg skal du være logget ind
Log ind  |  Opret ny bruger
Campingdanmark.dk
Seneste nyt
Alan Rogers - Valdemar Camping
Nordisk Camping Træf
Alan Rogers - Camping Lanterna
Neergaard
  Glemt kodeord?